Southampton je jedním z největších a nejdůležitějších měst na jižním pobřeží Anglie. Jeho klíčová poloha v ústí řeky Itchen mu pomohla vyrůst z rybářské vesnice ve významný přístav. Objevte Southampton při cestování s novou britskou letenkou ETA. V této příručce najdete vše, co potřebujete vědět.
Southampton v raném období
Southampton byl poprvé osídlen Římany a díky své klíčové poloze se později stal hlavním cílem vikingských nájezdníků. V roce 1014 zde byl korunován král Kanuta a legenda praví, že právě zde, na vodě Southampton Water, se nešťastně pokusil ovládnout příliv a odliv. Southampton po normanské invazi zažíval velký rozkvět, protože díky své poloze byl ideálním přístavem pro dopravu mezi Winchesterem – tehdejším hlavním městem Anglie – a Normandií.
Kostel svatého Michaela
https://goo.gl/maps/4h7saqpqiHch8hFUA
Nejstarší dosud stojící budova v Southamptonu, kostel svatého Michaela, pochází z roku 1070. Dodnes jsou zde k vidění některé původní normanské stavby, včetně pilastrového opěráku a kulatých pilířů. Vitráže v kostele představují pět kostelů, které byly ve středověkém Southamptonu významné: Jana, svatého Vavřince, svatého Michaela, Holyroodu a kostela Všech svatých. Z těchto pěti kostelů stojí dodnes pouze kostel sv. Michaela. První dva byly v průběhu staletí zbořeny, zatímco poslední dva byly zničeny bombami během bleskové války. Kostel svatého Michala byl během bleskové války záměrně ponechán nedotčený, protože němečtí piloti využívali jeho vysokou věž jako navigační bod.
Středověký Southampton
Southamptonský hrad, dnes zcela zničený, byl postaven za vlády Jindřicha II. V té době rostl význam Southamptonu jako důležitého přístavu na obchodní cestě mezi Anglií a Francií. Z této doby se dochovaly některé budovy. Například Wool House – dnes hospoda – se nachází ve středověkém skladišti. Během stoleté války však Francouzi při opakovaných nájezdech zničili velkou část původního města. Southampton postihla další smůla v roce 1348, kdy se stal prvním anglickým městem, které postihla černá smrt kvůli nakaženým lodím.
Středověký kupecký dům
https://goo.gl/maps/6HibkmU2QUHZzA8F6
Středověký kupecký dům, který byl poprvé postaven kolem roku 1290, přetrval staletí a byl přestavován a upravován. Během bleskové války odhalily škody způsobené bombami středověký interiér domu, který zůstal z velké části neporušený. Exteriér domu byl zrestaurován a interiér zaplněn replikami nábytku ze 13. a 14. století. Dnes slouží jako muzeum a ukazuje návštěvníkům, jak vypadal život ve středověkém Southamptonu.
Obchod v Southamptonu
Osudy Southamptonu byly vždy spojeny s jeho přístavem. V dobách, kdy se přes něj přepravovalo velké množství zboží, zaznamenal velký úspěch. V jiných obdobích Londýn dominoval obchodu a Southampton trpěl. Ačkoli bylo ideální pro obchodní cesty, jeho pobřežní poloha z něj učinila cíl námořních nájezdníků a v různých obdobích bylo napadeno Francouzi a Španěly. Přesto se udržel jako důležitý přístav. V roce 1620 vyplula ze Southamptonu loď Mayflower s otci poutníky na cestě do Nového světa. Mnohem později měl ze Southamptonu vyplout také Titanic, jehož posádku tvořili mnozí rodáci z tohoto města.
Tudorovský dům a zahrada
https://goo.gl/maps/BXL8bpVRabCbp5ys6
Exteriér tohoto domu s bílými stěnami a svislým dřevem je výrazně tudorovský. Tudorovský dům a zahrada jsou však ve skutečnosti mnohem starší, některé části areálu sahají až do normanské doby. Některé části interiéru představují jedny z nejlépe dochovaných příkladů normanských domů v Anglii. Tento dům sloužil jako soukromé sídlo až do 20. století, kdy byl přeměněn na muzeum. Přežila bleskovou válku a její podzemní vinný sklep sloužil jako protiletecký kryt. Uvnitř jsou některé stěny pokryty graffiti z tudorovské éry.
Southampton v době bleskové války
Southampton byl během bleskové války jedním z nejhůře postižených měst v Anglii. Cílem bylo strategicky významné přístavní město a také proto, že se v něm nacházely továrny, kde se vyráběly letouny Spitfire. Jeho poloha na jižním pobřeží usnadňovala německé nálety z okupované Francie. Na město bylo svrženo 476 tun bomb, které zničily nespočet budov. Během bleskové války zahynulo v Southamptonu více než 600 lidí a 2000 jich bylo zraněno. V poválečném období muselo být město z velké části přestavěno. Mnoho budov, které nebyly zničeny přímo, muselo být zdemolováno, protože byly velmi poškozeny.
Solent Sky
https://goo.gl/maps/pX929ko9vLTLGJrB8
Southamptonské letecké muzeum Solent Sky vystavuje Spitfire, hydroplány a další letadla. Muzeum se zaměřuje zejména na leteckou společnost Supermarine. Tato společnost byla založena v Southamptonu v roce 1913 a stala se jedním z nejvýznamnějších britských výrobců letadel, který vyráběl hydroplány a stíhačky pro použití ve druhé světové válce. Umístění společnosti Supermarine v Southamptonu bylo jedním z důvodů, proč bylo město během bleskové války tak těžce bombardováno.
ETA ve Spojeném království pro Southampton
Nový britský systém ETA má být zaveden v roce 2024. Program ETA, který je inspirován programy zavedenými v zemích jako Kanada a Spojené státy, pomáhá vládě digitalizovat hranice a zajistit větší kontrolu nad vstupy a výstupy.
V současné době mohou občané 90 zemí vstoupit na území Spojeného království bez nutnosti žádat o vízum. Cestující z těchto zemí budou muset po zavedení nového systému hraničních kontrol požádat o povolení k cestě do Spojeného království.
Návštěvníci musí požádat o povolení ETA, pokud plánují strávit ve Spojeném království méně než šest měsíců a nemají v úmyslu zde pracovat. ETA bude vydávána turistům, studentům a osobám na služebních cestách. Ti, kteří chtějí v zemi strávit více než šest měsíců, nebo ti, kteří chtějí ve Spojeném království pracovat, musí požádat o samostatné vízum.
Proces podávání žádostí o ETA ve Spojeném království
O povolení ETA pro Spojené království v Southamptonu je třeba požádat online. Žádné alternativní metody aplikace nejsou k dispozici. Je nutné podat žádost předem, aby byl ETA schválen ještě před nástupem do letadla, lodi nebo vlaku. Dopravci mohou odmítnout nástup na palubu každému cestujícímu, který nemá schválený ETA.
Před podáním žádosti by se cestující měli seznámit s požadavky ETA. Než budou moci požádat o ETA, budou muset mít platný biometrický pas. Od cestujících se také očekává, že poskytnou některé osobní údaje. To zahrnuje datum narození návštěvníka, kontaktní údaje a informace o jeho pracovním zařazení.
Žadatelé budou muset rovněž poskytnout informace o své minulosti. Očekává se od nich, že zveřejní záznamy v trestním rejstříku, imigrační přestupky a členství v zakázaných skupinách. Kromě toho budou muset odpovědět na otázky týkající se jejich plánované cesty do Spojeného království. To může zahrnovat poskytnutí adresy během pobytu v zemi, kterou může být hotel, dům přítele nebo jiné soukromé sídlo.
V rámci žádosti o ETA musí cestující zaplatit nevratný poplatek. Jejich žádost bude zpracována až po zaplacení poplatku. Očekává se, že vyřízení žádosti potrvá až 72 hodin, takže by si žadatelé měli před cestou zajistit dostatek času.
Cestování se společností ETA ve Spojeném království do Southamptonu
Cestující, který má schválený britský ETA pro Southampton, může navštívit všechny části Spojeného království. Mezi Anglií, Skotskem, Walesem a Severním Irskem existuje volný pohyb. Cestující nepotřebují k pohybu mezi těmito čtyřmi zeměmi žádné další doklady. Irská republika je však nezávislou zemí s vlastními vstupními podmínkami. Mnozí návštěvníci rádi spojují výlet do Southamptonu s plavbou trajektem do Francie. Britský ETA nemá ve Francii žádnou platnost, a proto by se cestující měli ujistit, že jsou obeznámeni s francouzskými požadavky pro vstup, pokud chtějí překročit hranice.
ETA ve Spojeném království pro Southampton: Dobrodružství čeká
Toto přístavní město je známé svými úžasnými muzei, dlouhou a zajímavou historií a zachovalými městskými hradbami. Když si zažádáte o ETA do Southamptonu ve Velké Británii, otevře se vám historická destinace s památkami, které překvapí a zaujmou návštěvníky všech věkových kategorií. Bezproblémový vstup a pobyt v tomto fascinujícím městě vám zajistí nová ETA pro Southampton ve Velké Británii.