Hlavní město Anglie se stalo nejoblíbenější evropskou destinací mezi americkými cestovateli.
Podle zprávy zveřejněné v časopise Visa Guide World , je Evropa pro Američany stále oblíbenou destinací.
Hlavní město Anglie Londýn se v roce 2023 umístilo na prvním místě mezi evropskými destinacemi, které Američané preferují.
Mezi dalšími evropskými městy v žebříčku jsou Paříž ve Francii, Dublin v Irsku, Řím v Itálii a Reykjavík na Islandu.
Kromě toho se Edinburgh, hlavní město Skotska, stal šestou nejoblíbenější evropskou destinací pro Američany v roce 2023.
Zbylých deset nejoblíbenějších evropských destinací Američanů tvoří Atény v Řecku, Amsterdam v Nizozemsku, Lisabon v Portugalsku a Milán v Itálii.
Zvýšení počtu výjezdů Američanů do zahraničí
V roce 2021 se počet Američanů cestujících do Evropy kvůli omezením COVID drasticky snížil.
Jakmile však vlády zrušily pandemická cestovní omezení, vzrostl počet amerických cest do roku 2022 o 600 procent.
Vzestupný trend pokračoval i v roce 2023, kdy do zahraničí vycestoval rekordní počet Američanů.
Údaje Úřadu pro mezinárodní obchod ukazují, že před pandemií odcestovalo do zahraničí více než 60,6 milionu Američanů.
Když mohli cestovatelé po pandemii volněji cestovat, údaje ukázaly, že v průběhu roku 2022 odletělo do zahraničí více než 49 milionů Američanů.
V roce 2023 letělo do zahraniční destinace více než 67,1 milionu (67 179 554) amerických cestujících.
Zvýšil se také počet cestovních pasů v oběhu, což dokazuje opětovný zájem Američanů o cestování.
Více Američanů navštěvujících Evropu
Z 67 milionů mezinárodních letů z USA jich rekordních 5,8 milionu přistálo v Evropě.
To představuje 55 % všech cest amerických cestovatelů do zahraničí.
Američané, kteří cestovali do Evropy, zůstávali kvůli dlouhým letům mezi kontinenty delší dobu.
Delší doba cestování přiměla Američany plánovat delší cesty, aby využili čas strávený mimo domov a ne na cestě.
Většina amerických cestovatelů mířících do Evropy plánuje týdenní pobyty, zatímco menší procento plánuje delší dovolenou na osm a více dní.
V dubnu bylo v Evropě nejvíce Američanů.
Ti, kteří dávají přednost letním měsícům, se obvykle chtějí seznámit s bohatou historií, uměním a kulturou stravování.
V chladných měsících vyhledávají američtí turisté evropské destinace známé svým svátečním kouzlem a zimními aktivitami.
Patří mezi ně vánoční trhy, klasické hudební tradice a malebné lyžařské destinace světové úrovně.
„Evropské destinace stále splňují očekávání všech cestovatelů,“ řekl Lum Kamishi, projektový manažer.
„Díky množství muzeí, atrakcí a aktivit, které vyhovují různým preferencím, je Evropa pro americké cestovatele tím pravým místem,“ dodala.
Karnish očekává, že tento zvýšený zájem o evropské destinace a jejich oblibu bude možné pozorovat i v roce 2024.
Američané jsou v čele výdajů na cestovní ruch ve Spojeném království
Podle Britského úřadu pro cestovní ruch (BTA) vedly Spojené státy americké (USA) v roce 2023 v oživení cestovního ruchu ve Spojeném království.
Výdaje amerických návštěvníků v loňském roce dosáhly rekordního dvouciferného růstu 28 % oproti roku 2019, a to i po zohlednění inflace.
Generální ředitelka BTA Patricia Yatesová uvedla, že zahraniční návštěvníci utratili desítky miliard peněz, které podpořily místní ekonomiku a zaměstnanost.
Britská národní agentura pro cestovní ruch očekává, že hodnota amerického trhu bude v roce 2024 činit 6,7 miliardy liber.
Předpokládá, že američtí návštěvníci přispějí téměř 1 librou na každých 5 liber všech výdajů na příjezdový cestovní ruch.
Velká Británie jako nejoblíbenější evropská destinace
BTA plánuje, že v roce 2024 se Spojené království stane hlavní evropskou destinací.
Jedná se o kampaně v oblasti cestovního ruchu, které mají návštěvníky přimět k poznávání dalších částí Británie a k prodloužení jejich pobytu.
Cílem je zvýšit výdaje v Británii a rozdělit ekonomické přínosy cestovního ruchu do různých destinací ve Spojeném království.
Kromě amerického trhu se společnost BTA zaměřuje na rostoucí trhy, jako je Austrálie, země Perského zálivu a další významné evropské trhy.
Výzkumy ukazují, že přívětivost destinace je rozhodujícím faktorem, který ovlivňuje volbu návštěvníků.
S ohledem na to bude kampaň zaměřená na cestovní ruch ve Spojeném království zdůrazňovat živá města, současnou kulturu a malebné pobřeží a krajinu.
BTA také spolupracuje s Britskou filmovou komisí na podpoře filmové turistiky ve všech zemích a regionech Spojeného království.
Filmový cestovní ruch využívá místa, která byla zpopularizována filmy a televizními pořady.
Kampaň představí významné filmové a televizní lokace, destinace a zážitky pro návštěvníky, aby přilákala více turistů.