Národní agentura pro cestovní ruch Spojeného království (UK) uspořádala svou první obchodní misi do Austrálie od roku 2016 s cílem podpořit cestovní ruch ve Spojeném království.
Obchodní mise je součástí strategie VisitBritain, jejímž cílem je propagovat Spojené království jako nejlepší prázdninovou destinaci pro australské cestovatele.
Na této akci se od 9. do 13. září v Sydney, Melbourne a Brisbane setkají britští dodavatelé služeb cestovního ruchu a australští nákupčí.
Součástí obchodní mise budou individuální a panelová setkání mezi britskými podniky cestovního ruchu a australskými cestovními společnostmi.
Na těchto setkáních budou představeny nové produkty a služby a Australanům se tak naskytne příležitost poznat Spojené království v širším měřítku.
Mezi zúčastněné britské dodavatele patří hotely, atrakce, společnosti destinačního managementu, maloobchodníci a cestovní kanceláře po celé zemi.
Delegáti budou také navazovat kontakty s předními australskými cestovními kancelářemi, aby propagovali britský cestovní ruch a vytvářeli rezervace.
V době, kdy se cestovní ruch vzpamatovává z pandemie, považuje VisitBritain Austrálii za klíčový trh pro podporu cestovního ruchu.
Zaměření na cestovní ruch na obrazovce
Australští návštěvníci projevili zvýšený zájem o poznávání Spojeného království, a proto je tato obchodní mise důležitou příležitostí k posílení kontaktů.
Předseda představenstva VisitBritain Nick de Bois CBE zdůraznil, že se jedná o významný krok v obnovení kontaktů s australským cestovním ruchem.
„Nadšení britských poskytovatelů služeb v oblasti cestovního ruchu obchodovat s Austrálií je zřejmé,“ uvedl v prohlášení pro média.
Jedním z hlavních bodů mise je propagace nadcházející kampaně VisitBritain „Starring GREAT Britain“, která bude zahájena na začátku roku 2025.
Tato kampaň se zaměří na „filmovou turistiku“, při níž návštěvníci poznávají místa, která se objevují ve filmech a televizních pořadech.
Z průzkumu VisitBritain vyplývá, že 86 procent Australanů, kteří mají zájem o návštěvu Spojeného království, chce vidět místa z filmových a televizních seriálů.
Cílem kampaně je také povzbudit australské cestovatele, aby navštívili různé regiony Spojeného království, a ne jen oblíbená místa, jako je Londýn.
Podporou australských cestovatelů, aby zůstávali déle a více utráceli, chce VisitBritain podpořit místní ekonomiky v celé Británii.
Navázání na dlouholetou historii Spojeného království a Austrálie
Cílem obchodní mise VisitBritain v Austrálii je také posílit kulturní a historické vazby mezi Spojeným královstvím a Austrálií.
Díky těmto dlouholetým vazbám je Austrálie pro Spojené království přirozeným partnerem v oblasti cestovního ruchu.
„Přátelství mezi našimi zeměmi je hluboké,“ řekl de Bois a zdůraznil význam tohoto partnerství.
Tato mise je významnou příležitostí pro britské i australské podniky cestovního ruchu.
Nejde jen o návrat k normálnímu životu po pandemii, ale také o to, aby Británie zůstala pro australské cestovatele nejlepší volbou.
Obě strany chtějí tuto příležitost maximálně využít k posílení cestovního ruchu.
De Bois poznamenal, že početná delegace Spojeného království ukazuje, že britští dodavatelé v oblasti cestovního ruchu mají o obchod s Austrálií velký zájem.
Podle generálního ředitele VisitBritain chtějí „slyšet z první ruky od kupujících, jaké jsou motivace a trendy, které jsou hnací silou výjezdů“.
Rekordní počet australských návštěvníků pro cestovní ruch ve Spojeném království
Tato obchodní mise přichází v době, kdy australský cestovní ruch ve Spojeném království dosahuje nových rozměrů.
V roce 2023 přivítalo Spojené království 1,2 milionu australských návštěvníků, což je o 10 % více než v roce 2019.
Tito návštěvníci utratili rekordních 1,6 miliardy liber, čímž se Austrálie stala čtvrtým nejcennějším návštěvnickým trhem pro Spojené království, přičemž v roce 2019 byla až na pátém místě.
To je o 36 % více než v roce 2019 a o 43 % více než v předchozím roce 2022.
Očekává se, že tento růst bude pokračovat a australští turisté by mohli v roce 2024 přispět do britské ekonomiky částkou 1,7 miliardy liber.
To hraje významnou roli v předpovědi VisitBritain o silném roce pro příjezdový cestovní ruch.
Podle agentury se očekává, že Spojené království přivítá 39,5 milionu zahraničních návštěvníků, což představuje pětiprocentní nárůst oproti roku 2023.
Předpokládá se, že výdaje zahraničních návštěvníků rovněž porostou a dosáhnou 34,1 miliardy liber, což je o sedm procent více než v roce 2023.
I když Spojené státy zůstávají největším příchozím trhem Spojeného království, oživení klíčových trhů, jako je Austrálie, signalizuje pozitivní výhled.
Optimistická budoucnost cestovního ruchu a cestování ve Spojeném království
Strategické úsilí VisitBritain je zaměřeno na podporu cestovního ruchu ve Spojeném království a může sloužit jako vzor pro iniciativy na jiných trzích.
Mise odráží optimismus ohledně budoucnosti britského cestovního ruchu a jeho přitažlivosti pro zahraniční návštěvníky.
Zavedení britského elektronického cestovního povolení (ETA) pro návštěvníky z Austrálie by mělo zjednodušit cestování a zlepšit bezpečnost ve Spojeném království.
Cílem ETA i úsilí VisitBritain je podpořit spontánní cesty a zvýšit cestovní ruch ve Spojeném království.
S vývojem světa cestovního ruchu budou mít zásadní význam pro zajištění dalšího rozvoje cestovního ruchu mezi Spojeným královstvím, Austrálií a dalšími zeměmi.