Poskytovatel služeb pro změnu žádosti o vízum ve Spojeném království: Co by měli žadatelé vědět

| 18 října, 2024
Poskytovatel služeb pro změnu žádosti o vízum ve Spojeném království: Co by měli žadatelé vědět
Obrázek s laskavým svolením freepik

Vláda Spojeného království (UK) provádí zásadní změny ve svých vízových službách, které se dotknou žadatelů po celém světě.

Od října 2024 přejde ministerstvo vnitra Spojeného království na nového komerčního partnera, který bude zodpovědný za zpracování žádostí o víza.

Tyto změny se dotknou žadatelů ve Spojeném království a ve více než 140 zemích a očekává se, že budou dokončeny do začátku roku 2025.

Žadatelé o víza ve Spojeném království by měli po dokončení přechodu využít rychlejší a bezpečnější procesy.

Ministerstvo vnitra nicméně ujišťuje, že to nebude mít vliv na dobu vyřizování žádostí a na rozhodování o vízech.

Zde najdete vše, co potřebujete vědět o tom, kterých cestujících se změny týkají a jak se jich dotknou.

Změna poskytovatele služeb pro žádosti o víza do Spojeného království

Ministerstvo vnitra již dříve oznámilo, že společnost TLScontact v roce 2024 vystřídá poskytovatel vízových služeb VFS Global.

Společnost VFS Global poskytuje vízové služby pro Spojené království již více než 20 let a v rámci nové smlouvy rozšíří své služby na 142 zemí.

Tento přechod se dotkne žadatelů o víza Spojeného království v některých lokalitách v Africe, Evropě, na Blízkém východě a ve střední Asii.

Přechod bude zahájen v říjnu 2024 a potrvá do února 2025.

Od 3. října 2024 spravuje vízové centrum v Belgii společnost VFS Global.

Od 22. října 2024 převezme společnost VFS Global také centra v několika afrických zemích, včetně:

  • Alžírsko
  • Demokratická republika Kongo
  • Gabon
  • Gambie
  • Ghana
  • Pobřeží slonoviny
  • Keňa
  • Madagaskar
  • Mauricius
  • Maroko
  • Seychely
  • Jihoafrická republika
  • Tunisko

Od 5. listopadu 2024 pak společnost VFS Global zahájí činnost na dalších místech, včetně:

  • Kypr (sever)
  • Francie
  • Irák
  • Izrael
  • Jordan
  • Kazachstán
  • Kyrgyzstán
  • Libanon
  • Okupovaná palestinská území
  • Tádžikistán
  • Krocan
  • Ukrajina
  • Uzbekistán

S postupujícím přechodem budou na seznam brzy přibývat další země.

V rámci Spojeného království změna zahrnuje nahrazení společnosti Sopra Steria společností TLScontact pro vnitrostátní aplikace od poloviny října 2024.

Co očekávat od nového poskytovatele vízových služeb

Poskytovatel služeb pro změnu žádosti o vízum ve Spojeném království: Co by měli žadatelé vědět
Obrázek s laskavým svolením Johna Evanse, CC BY 2.0, via Flickr

Žadatelé o víza v postižených regionech by měli věnovat pozornost následujícím kritickým aktualizacím:

Přechod poskytovatelů služeb

Tato změna se bude týkat jak nových žádostí, tak žádostí, které již v systému jsou.

Ti, jejichž žádostí se to týká, obdrží e-maily od společností TLScontact a VFS Global.

Žádosti, které již byly v průběhu přechodu zpracovány, budou bezpečně převedeny do systému VFS Global.

Ti, kteří si již rezervovali schůzku u TLScontact, by se měli schůzky zúčastnit jako obvykle.

Další aplikační centra

Společnost VFS Global otevře 240 nových středisek pro podávání žádostí o víza a občanství (VCAS) v regionech, které pokrývá, aby usnadnila přístup ke službám.

Tato centra zavedou pokročilé technologie pro efektivnější služby, včetně vylepšených nástrojů pro sledování online.

Vylepšené zabezpečení

Zavedení nové technologie posílí a zlepší bezpečnost zpracování víz.

To bude užitečné zejména při kontrolách totožnosti, které zajistí zachování integrity systému.

Doplňkové služby v některých regionech

V některých regionech nabízí společnost VFS Global další servisní místa v partnerských hotelech a letoviscích.

V současné době je však tato možnost omezena na země, jako je Indie, Spojené arabské emiráty (SAE) a Spojené státy (USA).

Jak zvládnout přechod na poskytovatele vízových služeb

Poskytovatel služeb pro změnu žádosti o vízum ve Spojeném království: Co by měli žadatelé vědět
Obrázek s laskavým svolením freepik

Aby se žadatelé vyhnuli zpoždění při přechodu mezi poskytovateli vízových služeb ve Spojeném království, měli by učinit následující kroky:

Pravidelně kontrolujte svůj e-mail.

Sledujte důležitá oznámení od společností TLScontact i VFS Global.

Tyto e-maily žadatelům poradí, jak pokračovat v podávání žádostí, zejména pokud se žádost prolíná přechodným obdobím.

Nové služby pro podávání žádostí o víza mohou vyžadovat, aby žadatelé podnikli kroky k pokračování své žádosti.

Zkontrolujte složky doručené pošty i spamu a ověřte, zda e-maily pocházejí z oficiálních domén „@tlscontact.com“ nebo „@vfsglobal.com“.

Včasná rezervace termínů pro udělení víza

Pokud je to možné, naplánujte si schůzky ohledně víz ještě před zahájením přechodu ve vašem regionu. Snížíte tak pravděpodobnost, že dojde ke zpoždění.

Sledování vaší žádosti

Po přechodu musíte svou žádost o vízum sledovat prostřednictvím systému společnosti VFS Global, protože nástroje společnosti TLScontact již nebudou k dispozici.

Sledujte nové poplatky

Provedení změn v žádosti o vízum do Spojeného království po přechodu může být spojeno s dalšími poplatky, včetně povinného poplatku za užívání (MUP).

Informujte se o případných dodatečných nákladech.

Hladší vyřízení žádosti o vízum do Spojeného království

Cílem změn ve službách pro podávání žádostí o víza ve Spojeném království je zlepšit služby pro žadatele z celého světa.

To zahrnuje dostupnější servisní střediska a vyspělou technologii.

Přestože přechod může způsobit dočasná narušení, dlouhodobým cílem je rychlejší, bezpečnější a uživatelsky přívětivější vyřizování víz.

Žadatelům o víza doporučujeme, aby byli informováni a řídili se pokyny obou poskytovatelů služeb.

To může pomoci hladce zvládnout přechod a vyhnout se zbytečným průtahům.